Συχνές Ερωτήσεις Κρατήσεις εισιτηρίων

Πως προχωράω σε κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων;

Στο πρώτο βήμα (αναζήτηση πτήσης) εισάγετε τα κριτήρια αναζήτησης, δηλαδή πόλη αναχώρησης, προορισμό, ημερομηνίες ταξιδιού και αριθμό επιβατών. Σε αυτό το βήμα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε ταξίδι απλής διαδρομής ή μετ’ επιστροφής. Στο δεύτερο βήμα (διαθεσιμότητα) θα εμφανιστούν όλες οι πτήσεις ή και συνδυασμοί πτήσεων με πρώτη αυτή που είναι πιο οικονομική. Παράλληλα βλέπετε και από ποιες εταιρείες πραγματοποιείται η εκάστοτε πτήση. Πατώντας με τον κέρσορα τις "λεπτομέρειες" έχετε αυτόματα πρόσβαση στα πλήρη στοιχεία της πτήσης και του χρόνου παραμονής στον ενδιάμεσο σταθμό, εφ' όσον η πτήση είναι με ανταπόκριση. Μαρκάρετε τα δρομολόγια που σας εξυπηρετούν, επιλέγετε το πεδίο "κάντε κράτηση" και προχωράτε στο τρίτο βήμα (στοιχεία επιβάτη). Εισάγετε τα στοιχεία σας στο κάθε πεδίο (όπου υπάρχει φούξια αστερίσκος η συμπλήρωση είναι υποχρεωτική). Σ' αυτό το βήμα έχετε τη δυνατότητα πιέζοντας με τον κέρσορα τους όρους ναύλου (τονισμένο σε φούξια χρώμα, δίπλα στο εκάστοτε δρομολόγιο), να πληροφορηθείτε σχετικά με την πολιτική αλλαγών & ακυρώσεων της πτήσης καθώς και τα πρόστιμα, που επιβάλλονται από τον κάθε αερομεταφορέα. Η πληροφορία αυτή μεταδίδεται από το petas.gr στο χρήστη, όπως ακριβώς λαμβάνεται αυτόματα από τον αερομεταφορέα. Στο τέταρτο βήμα (επιλογές) έχετε την ευκαιρία να επιλέξετε ταξιδιωτική ασφάλεια εφ' όσον το επιθυμείτε. Οι όροι του κάθε ταξιδιωτικού συμβολαίου, καθώς και οι κανονισμοί που το διέπουν διατίθενται online πατώντας τον κέρσορα στον τίτλο της κάθε ασφάλειας (χρώματος φούξια). Μετά το βήμα της πληρωμής, όπου επιλέγετε το πεδίο που σας εξυπηρετεί για τον τρόπο της εξόφλησης, φτάνετε στο τελευταίο στάδιο της επιβεβαίωσης όσον αφορά στην έκδοση του/των εισιτηρίων σας. Κατόπιν της ολοκλήρωσης όλων των βημάτων λαμβάνετε άμεσα e-mail με την επιβεβαίωση της κράτησης και με χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι σας. Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε την οποιαδήποτε δυσκολία, ή απλά επιθυμείτε να κάνετε την κράτηση σας τηλεφωνικά, μπορείτε να καλέσετε το τμήμα κρατήσεων στο 801 11 36200 ή να στείλετε e-mail στο air@petas.gr. Σημειωτέον, ότι για τις τηλεφωνικές κρατήσεις υπάρχει έξτρα επιβάρυνση 5€ ανά επιβάτη.

Τι σημαίνει η επιλογή +/-3 μέρες;

Μ’ αυτή την επιλογή έχετε την επιπρόσθετη δυνατότητα, να ελέγξετε διαθεσιμότητα και την οικονομικότερη δυνατή πτήση σε διάστημα τριών ημερών πριν και μετά την ημερομηνία της αρχικής σας επιλογής. Κατόπιν, επιλέγοντας την τιμή που σας ενδιαφέρει, εμφανίζονται αυτόματα τα αντίστοιχα δρομολόγια και οι ημερομηνίες στις οποίες αυτά πραγματοποιούνται, ώστε να προχωρήσετε στη διαδικασία πληρωμής και έκδοσης εισιτηρίου.

Ποιος είναι ο ανώτατος αριθμός επιβατών σε μία κράτηση;

Έχετε τη δυνατότητα να κλείσετε μέχρι και εννέα (9) θέσεις σε μία κράτηση. Στην περίπτωση όπου αυτές οι θέσεις καταλαμβάνονται από παιδιά, είναι υποχρεωτικό να βρίσκεται στην κράτηση και ένας ενήλικας.

Τι χρονικά περιθώρια έχω για κράτηση πριν την πτήση;
  • Μπορείτε να κάνετε ηλεκτρονική κράτηση μέχρι και έξι (6) ώρες πριν την αναχώρηση σας υπό την προϋπόθεση, ότι η κράτηση πραγματοποιείται σε εργάσιμη μέρα.
  • Μπορείτε να κάνετε τηλεφωνική κράτηση μέχρι και δύο (2) ώρες πριν την αναχώρηση σας καλώντας το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή στέλνοντας e-mail στο air@petas.gr.
  • Οι κρατήσεις που πραγματοποιούνται μετά τις 6 μ.μ, γίνονται αποδεκτές μόνο όταν αφορούν σε πτήσεις που αναχωρούν μετά τη 1 μ.μ της επόμενης μέρας.
  • Τα Σάββατα μετά τις 2 μ.μ δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε ηλεκτρονική κράτηση οποιασδήποτε πτήσης πραγματοποιείται πριν τις 11 π.μ της Δευτέρας.
Διάλεξα θέση σε συγκεκριμένη πτήση όμως το σύστημα δε μου δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσω σε επιβεβαίωση κράτησης & έκδοσης εισιτηρίου με την ένδειξη ότι "η τιμή άλλαξε", εμφανίζοντας μου ακριβότερο κόστος εισιτηρίου ή και καθόλου διαθεσιμότητα.

Αυτή είναι μία σπάνια περίπτωση αλλά όχι και ατίθανη:

  • Κατά τη διαδικασία μιας κράτησης έτερος χρήστης ενδέχεται να έχει προλάβει με διαφορά ως και δευτερολέπτων να κλείσει την τελευταία θέση της συγκεκριμένης πτήσης ή του συγκεκριμένου ναύλου. Η κράτηση σας είναι εγγυημένη μόνο όταν θα έχει εμφανιστεί στην οθόνη σας το σχετικό μήνυμα περί επιτυχούς έκδοσης εισιτηρίου με τον αντίστοιχο κωδικό κράτησης.
  • Επίσης συμβαίνει λόγω μικρής καθυστέρησης στην ανανέωση των δεδομένων ου συστήματος να εμφανίζονται ακόμα θέσεις οι οποίες μόλις έχουν εξαντληθεί.
  • Σε κάθε περίπτωση και για περισσότερες διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε με το τμήμα κρατήσεων μας είτε τηλεφωνώντας στο 801 11 36200 είτε στέλνοντας e-mail στο air@petas.gr. Οποιαδήποτε περίπτωση κι αν ισχύει, θα εξυπηρετηθείτε άμεσα.
    Πώς ξέρω ότι η κράτηση μου ολοκληρώθηκε επιτυχώς;

    Αφού φτάσετε στο τελευταίο βήμα έχοντας επιλέξει δρομολόγιο και καταχωρήσει τα στοιχεία σας (όνομα, τηλέφωνο επικοινωνίας, στοιχεία πιστωτικής κάρτας για την άμεση πληρωμή), εμφανίζεται στην οθόνη σας το κάτωθι μήνυμα: «Συγχαρητήρια! Η διαδικασία έκδοσης έγινε με επιτυχία» Κατόπιν θα λάβετε και e-mail επιβεβαίωσης με τα ίδια στοιχεία, δηλαδή τον κωδικό κράτησης αερομεταφορέα, ηλεκτρονικό αριθμό εισιτηρίου (e-ticket) και όλα τα απαραίτητα για το ταξίδι σας στοιχεία της πτήσης. Σε περίπτωση που δεν έχετε λάβει εγκαίρως το συγκεκριμένο e-mail επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή στείλτε μας e-mail στο air@petas.gr.

    Ολοκλήρωσα όλα τα στάδια της κράτησης αλλά δεν έλαβα e-mail με τη σχετική επιβεβαίωση

    Σ’ αυτή την περίπτωση επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή στείλτε μας e-mail στο air@petas.gr.

    Έλαβα το e-mail με τη σχετική επιβεβαίωση αλλά βρήκα κάποια λάθη, τι γίνεται σ’ αυτή την περίπτωση;

    Επικοινωνείτε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή στέλνετε e-mail στο air@petas.gr. Αν το πρόβλημα είναι τεχνικής φύσεως, τότε θα φροντίσουμε για την άμεση διόρθωση του και τη σωστή αποστολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σας.

    Μέχρι ποια ηλικία ένας επιβάτης εμπίπτει στην κατηγορίας βρέφους και παιδιού αντίστοιχα;

    Ο κάθε αερομεταφορέας εφαρμόζει τη δική του πολιτική. Σε γενικές γραμμές πάντως ισχύουν τα κάτωθι:

  • Βρέφη: Μέχρι δύο (2) ετών.
  • Παιδιά: Από δύο (2) μέχρι και έντεκα (11) ετών.
  • Ενήλικες: Από δώδεκα (12) ετών και άνω.
  • Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για ασυνόδευτο παιδί;

    Ασφαλώς και μπορείτε αλλά όχι ηλεκτρονικά, καθ’ ότι η όλη διαδικασία προϋποθέτει πιο λεπτομερή πληροφόρηση καθώς και την τήρηση κάποιων κανονισμών ασφαλείας. Επομένως επικοινωνείτε απευθείας με το τμήμα κρατήσεων μας τηλεφωνικά στο 801 11 36200 ή με e-mail στο air@petas.gr, προκειμένου να εξυπηρετηθείτε άμεσα.

    Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για βρέφος ηλεκτρονικά;

    Μπορείτε να εκδώσετε εισιτήριο για βρέφος ηλεκτρονικά, αρκεί να συνοδεύεται από ενήλικα. Το αεροπορικό εισιτήριο του βρέφους εκδίδεται με έκπτωση ανάλογα με τον τύπο εισιτηρίου (economy, business κ.τ.λ.) και το ναύλο του ενήλικα που το συνοδεύει.

    Καταχώρησα λάθος το όνομα μου στο εισιτήριο και το συνειδητοποίησα, αφού ολοκλήρωσα την κράτηση. Μπορώ να το διορθώσω;

    Σ’ αυτή την περίπτωση οι αεροπορικές εταιρίες έχουν επιβάλλει αυστηρότατους κανονισμούς, οι οποίοι ορίζουν, ότι το όνομα του επιβάτη δεν αλλάζει. Παρόλα αυτά, αν έχετε κάποιο λάθος στο όνομα σας, επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή στείλτε μας e-mail στο air@petas.gr. προκειμένου να σας πληροφορήσουμε και να σας εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

    Πώς καταχωρώ το όνομα μου στο αντίστοιχο πεδίο για την κράτηση και έκδοση αεροπορικού εισιτηρίου;

    Το επώνυμο και το μικρό σας όνομα πρέπει να συμπληρώνονται ολόκληρα, με λατινικούς χαρακτήρες, όπως ακριβώς αναγράφονται στο διαβατήριο ή στη νέου τύπου ταυτότητα σας. Σημειωτέον ότι, οι κανονισμοί των αεροπορικών εταιρειών είναι ιδιαίτερα αυστηροί, καθώς ορίζουν ότι, το όνομα & επίθετο του εκάστοτε επιβάτη πρέπει να είναι σωστά γραμμένα, διαφορετικά δεν του επιτρέπεται η επιβίβαση στο αεροσκάφος. Παρόλα αυτά, αν διαπιστώσετε εκ των υστέρων τέτοιου είδους λάθος, επικοινωνήστε άμεσα με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή στείλτε e-mail στο air@petas.gr.

    Έχω τη δυνατότητα να κάνω αλλαγές στην κράτηση μου κι αν ναι, με ποιον τρόπο; Υπάρχει η δυνατότητα ν' αλλάξω την κράτηση μου ανά πάσα στιγμή;

    Έχετε τη δυνατότητα να προβείτε σε αλλαγή ή μερική/ολική ακύρωση της κράτησης σας εφ’ όσον ο ναύλος του εισιτηρίου το επιτρέπει. Το αίτημα θα πρέπει να σταλεί γραπτώς, είτε με email στο air@petas.gr είτε με φαξ στο 210 94 69 269. Σας συνιστούμε ν' αναφέρετε τον κωδικό κράτησης σας, τον αριθμό εισιτηρίου, καθώς και τη νέα ημερομηνία, ώρα και πτήση, στην οποία θα θέλατε να ταξιδέψετε. Τυχόν αιτήσεις για αλλαγές που στέλνονται εκτός ωραρίου λειτουργίας, θα εξυπηρετούνται την επόμενη μέρα. Τα γραφεία μας λειτουργούν από Δευτέρα ως Παρασκευή 09:00-17:00 και κάθε Σάββατο 10:00-13:00, επομένως τυχόν αλλαγές που προκύπτουν π.χ. Σάββατο απόγευμα και αφορούν σε πτήσεις με αναχώρηση την επόμενη μέρα (Κυριακή) θα πρέπει να στέλνονται απευθείας στην αεροπορική εταιρεία. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε αίτηση αλλαγής προκύψει από Δευτέρα ως Παρασκευή μετά τις 17:00 και αφορά σε πτήση με αναχώρηση την επόμενη μέρα το πρωί.

    Σημείωση: Αλλαγές ή ακυρώσεις εισιτηρίων δε γίνονται τηλεφωνικά. Επίσης η αποστολή σχετικού αιτήματος, δε συνεπάγεται αυτόματα πραγματοποίηση αλλαγής ή ακύρωσης εισιτηρίου, καθώς ενδέχεται να υπάρχουν περιορισμοί που δεν επιτρέπουν παρέμβαση στην κράτηση.Τέλος, το κάθε εισιτήριο είναι αυστηρά ονομαστικό, δηλαδή δεν μας επιτρέπει κανένας αερομεταφορέας ν' αλλάζουμε όνομα επιβάτη σε αεροπορικά εισιτήρια.

    Ποιες είναι οι τυχόν χρεώσεις που προκύπτουν από αλλαγές/ακυρώσεις;

    Κατ’ αρχάς σε περίπτωση που θελήσετε ν’ αλλάξετε ή ν’ ακυρώσετε το εισιτήριο σας θα πρέπει να στείλετε άμεσα σχετικό αίτημα στο τμήμα κρατήσεων του petas.gr, μέσω email (air@petas.gr), ή φαξ (210 9469269).

    Η χρέωση υπηρεσιών του petas.gr για αλλαγή εισιτηρίου είναι 15€ ανά επιβάτη και για ακύρωση 10€. Εκτός της πάγιας χρέωσης του petas.gr ενδέχεται να υπάρξει και επιπρόσθετη χρέωση (penatly) από τον αερομεταφορέα αναλόγως με τους όρους του εκάστοτε ναύλου και τη διαφορά που πιθανώς να προκύψει από το νέο εισιτήριο (και τα δύο ορίζονται αποκλειστικά από τον αερομεταφορέα). Σε κάθε περίπτωση, αποστέλλεται από το τμήμα κρατήσεων μας με mail αναλυτικός πίνακας των όποιων χρεώσεων, ώστε να είναι ο επιβάτης πλήρως ενημερωμένος, προτού αποδεχτεί ή όχι την αλλαγή εισιτηρίου. Η αποδοχή ή απόρριψη της αλλαγής γίνεται από πλευράς του επιβάτη με αποστολή mail στο τμήμα κρατήσεων μας.

    Σημείωση: Υπάρχουν ειδικοί ναύλοι (οικονομικοί) με αυστηρούς περιορισμούς, οι οποίοι δεν επιτρέπουν αλλαγή/ακύρωση εισιτηρίου.

    Έχω ολοκληρώσει όλα τα βήματα κράτησης και έχω φτάσει στην τελική σελίδα, όπου αναφέρεται ο κωδικός κράτησης και ο αριθμός εισιτηρίου μου. Έχω επίσης λάβει και το σχετικό mail επιβεβαίωσης από το petas.gr. Δεν αναφέρεται όμως πουθενά το πότε θα παραλάβω τα εισιτήρια μου και με ποιο τρόπο.

    Πλέον, όλα τα αεροπορικά εισιτήρια είναι ηλεκτρονικής μορφής. (Δεν υπάρχει χάρτινο εισιτήριο, έχει καταργηθεί). Επομένως, το e-mail που λαμβάνετε με το ηλεκτρονικό εισιτήριο (e-ticket) αποτελεί ουσιαστικά το ίδιο το εισιτήριο σας με όλες τις αντίστοιχες πληροφορίες (ώρες δρομολογίων, αριθμός πτήσης). Μπορείτε αν θέλετε να εκτυπώσετε το mail προκειμένου να έχετε μαζί σας τον αριθμό του εισιτηρίου σας (e-ticket) κατά τη διαδικασία check in στο αεροδρόμιο. Παρόλα αυτά, έχετε υπόψη ότι με επίδειξη της ταυτότητας (νέου τύπου, με λατινικούς χαρακτήρες) ή του διαβατηρίου σας (ανάλογα με τον προορισμό) λαμβάνετε από το check in desk της αεροπορικής εταιρείας στο αεροδρόμιο την κάρτα επιβίβασης σας.

    Ποια είναι τα έγγραφα που υποχρεούμαι να έχω μαζί μου όταν πρόκειται να πετάξω;
    • Για πτήσεις εντός Ελλάδας χρειάζεστε οπωσδήποτε την ταυτότητα σας.
    • Για πτήσεις σε χώρες εντός της ζώνης Σένγκεν (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Εσθονία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, Φινλανδία) θα πρέπει να έχετε μαζί σας ταυτότητα νέου τύπου, δηλαδή με λατινικούς χαρακτήρες ή διαβατήριο.
    • Για πτήσεις εκτός ζώνης Σένγκεν χρειάζεστε διαβατήριο σε ισχύ καθώς και βίζα σε όποιο προορισμό αυτό απαιτείται. Πληροφορίες σχετικά με την έκδοση visa λαμβάνετε από την πρεσβεία ή το προξενείο της χώρας στην οποία ταξιδεύετε.
    Τα παιδιά χρειάζονται ταξιδιωτικά έγγραφα;

    Τα παιδιά που ταξιδεύουν εντός Ελλάδας και δεν έχουν ταυτότητα, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχουν μαζί τους πιστοποιητικό γέννησης, ή βιβλιάριο υγείας ή πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας από την αρμόδια αρχή. Για πτήσεις προς το εξωτερικό τα παιδιά χρειάζονται αντιστοίχως τα προσωπικά τους έγγραφα, δηλαδή διαβατήριο με ή χωρίς visa αναλόγως με τους όρους και προϋποθέσεις εισόδου στην κάθε χώρα. Όσον αφορά σε ασυνόδευτα παιδιά (από δύο ως έντεκα ετών) παρακαλούμε επικοινωνήστε με το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr τηλεφωνώντας στο 801 11 36200 ή στέλνοντας e-mail στο air@petas.gr.

    Ποια είναι τα επιτρεπόμενα όρια αποσκευών και/ή χειραποσκευών που μπορώ να μεταφέρω στην πτήση;

    Η κάθε αεροπορική εταιρεία έχει τους δικούς της κανονισμούς όσον αφορά στον αριθμό, διαστάσεις και βάρος των αποσκευών και των χειραποσκευών, οι οποίοι εξαρτώνται και από τον εκάστοτε ναύλο (economy, business, first class). Σύμφωνα με τους γενικούς όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης η χειραποσκευή δε θα πρέπει να ξεπερνά τις εξής διαστάσεις: 56cmx45cmx25cm. Ο κάθε επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει μία χειραποσκευή βάρους μέχρι 8 κιλά. Όσον αφορά στις αποσκευές ο κάθε επιβάτης δικαιούται σε γενικές γραμμές να μεταφέρει μία βαλίτσα ως 20 κιλά. Για τυχόν έξτρα κιλά/αποσκευές υπάρχει επιπρόσθετη χρέωση, η οποία διαφέρει ανάλογα με την αεροπορική εταιρεία και την πολιτική αυτής. Για περισσότερες πληροφορίες καλείτε την αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύετε.

    Μπορώ να μεταφέρω ειδικό εξοπλισμό;

    Ο ειδικός εξοπλισμός δεν περιλαμβάνεται στα δωρεάν κιλά που μπορεί να μεταφέρει ένας επιβάτης. Θα υπάρξει επιπλέον χρέωση της οποίας το ύψος εξαρτάται από το είδος του εξοπλισμού και την πολιτική του κάθε αερομεταφορέα. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να μεταφέρετε ειδικό εξοπλισμό συνιστούμε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύετε.

    Μπορώ να μεταφέρω στην χειραποσκευή μου καλλυντικά, υγρά για τους φακούς επαφής μου και φάρμακα;

    Μπορείτε να μεταφέρετε υγρά σκευάσματα μέσα στη βαλίτσα σας που θα την παραδώσετε στον έλεγχο εισιτηρίων. Μπορείτε επίσης να μεταφέρετε υγρά σκευάσματα στις χειραποσκευές σας υπό προϋποθέσεις και μόνο: Τα υγρά σκευάσματα θα πρέπει να βρίσκονται σε δοχείο με χωρητικότητα το πολύ 100 ml. Τα δοχεία πρέπει να τοποθετούνται σε πλαστικές, διαφανείς, επανασφραγιζόμενες σακούλες, μέγιστης χωρητικότητας 1 λίτρου ανά επιβάτη. Ως υγρά νοούνται τα εξής: νερό, ποτά, σούπες, σιρόπια, αλοιφές, λοσιόν, λάδια, αρώματα σπρέι, τζελ όλων των κατηγοριών, υγρά συσκευασμένα υπό πίεση όπως αφρός ξυρίσματος & αποσμητικά, κρέμες συμπεριλαμβανομένης και της οδοντόκρεμας, υγρά-στερεά μείγματα, λοιπά αντικείμενα παρόμοιας υφής. Σημείωση: Υγρά σκευάσματα όπως ποτά και αρώματα που έχετε αγοράσει μέσα στο αεροπλάνο ή σε σημεία πώλησης του αεροδρομίου που βρίσκονται μετά τα σημεία ελέγχου δεν εμπίπτουν στους παραπάνω περιορισμούς καθώς έχουν ήδη τηρηθεί οι απαραίτητοι κανονισμοί ασφαλείας και τα προϊόντα παραδίδονται σε σας σφραγισμένα (Προσοχή: δε θα πρέπει να τα ανοίξετε προτού περάσετε τον έλεγχο χειραποσκευών). Επίσης στις χειραποσκευές μπορείτε να μεταφέρετε: Φάρμακα, διαιτητικά είδη και παιδικές τροφές που κρίνονται απαραίτητα κατά τη διάρκεια της πτήσης, αλλά ίσως σας ζητηθεί ν’ αποδείξετε την αναγκαιότητά τους.

    Μπορώ να πάρω μαζί μου στο αεροσκάφος φορητό H/Y;

    Έχετε τη δυνατότητα να μεταφέρετε φορητό υπολογιστή στο αεροσκάφος. Κατά τον έλεγχο των χειραποσκευών, πριν μπείτε στην πύλη απ’ όπου θα αναχωρήσει το αεροσκάφος, θα σας ζητηθεί να ανοίξετε τον υπολογιστή για ενδελεχή έλεγχο.

    Μπορώ να πάρω μαζί μου στο αεροσκάφος ηλεκτρικές & ηλεκτρονικές συσκευές;

    Μπορείτε αντίστοιχα να μεταφέρετε ηλεκτρονικές & ηλεκτρικές συσκευές όμως καλό θα ήταν να τις παραδώσετε ξεχωριστά στον έλεγχο χειραποσκευών τόσο για τη δική σας ταχύτερη εξυπηρέτηση όσο και του υπολοίπου επιβατικού κοινού.

    Μπορώ να μεταφέρω στο αεροσκάφος το κατοικίδιο μου;

    Σ’ αυτή την περίπτωση καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε απευθείας με το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr τηλεφωνώντας στο 801 11 36200 ή στέλνοντας e-mail στο air@petas.gr, καθ’ ότι είναι απαραίτητες αναλυτικές πληροφορίες όσον αφορά στο βάρος του κατοικιδίου και στις διαστάσεις του κλουβιού του προτού σταλεί σχετικό αίτημα στην αεροπορική εταιρεία. Οι κανονισμοί του κάθε αερομεταφορέα αναφορικά με το ενδεχόμενο μεταφοράς κατοικιδίου στην καμπίνα ή στο χώρο αποθήκευσης αποσκευών και εμπορευμάτων ποικίλλουν, εξ’ άλλου δε γίνονται δεκτά πάνω από ένα κατοικίδιο σε μία καμπίνα για ευνόητους λόγους. Μπορείτε επίσης να λάβετε σχετικές πληροφορίες και οδηγίες επικοινωνώντας με το τμήμα εξυπηρέτησης της αεροπορικής εταιρείας με την οποία ταξιδεύετε.

    Πως διαχωρίζονται οι κατηγορίες θέσεων σε ένα αεροπλάνο;
    • Οικονομική Θέση – Economy Class: Πρόκειται για τις περισσότερες θέσεις του αεροσκάφους. Οι αεροπορικές εταιρείες αναλόγως με τη διάρκεια ταξιδιού προσφέρουν το μίνιμουμ των υπηρεσιών όπως νερό ή αναψυκτικό και σνακ ή φαγητό. Τα οικονομικά εισιτήρια έχουν και τους περισσότερους περιορισμούς όσον αφορά στο δικαίωμα αλλαγής ή ακύρωσης του εισιτηρίου.
    • Επιχειρηματική Θέση – Business Class: Το Business Class εισιτήριο είναι ακριβότερο από το "economy" εξού και παρέχονται περισσότερες υπηρεσίες στον κάτοχο τέτοιου εισιτηρίου. Έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετηθεί από check-in desk ξεχωριστό στο αεροδρόμιο για την παραλαβή της κάρτας επιβίβασης του. Επίσης, παρέχονται στο αεροδρόμιο ειδικοί χώροι-αίθουσες αναμονής με μεγαλύτερες ανέσεις. Τα καθίσματα της Business κατηγορίας βρίσκονται στο μπροστινό χώρο του αεροσκάφους, διαχωρίζονται από τις οικονομικές θέσεις και είναι πιο ευρύχωρα. Επίσης, το μενού διαθέτει μεγαλύτερη ποικιλία. Τα εισιτήρια Business ενδέχεται να είναι πιο ευέλικτα όσον αφορά σε τυχόν αλλαγές και ακυρώσεις ή μετατροπές σε ανοικτής ημερομηνίας. Τέλος πολλές εταιρείες επιτρέπουν στους κατόχους Business Class εισιτηρίων να μεταφέρουν περισσότερα κιλά στις αποσκευές τους.
    • Πρώτη Θέση – First Class: Είναι η ακριβότερη θέση σε ένα αεροσκάφος. Δε διαθέτουν όλοι οι αερομεταφορείς Πρώτη Θέση. Τα προνόμια της Πρώτης Θέσης είναι πολλά και ιδιαίτερα, όπως ξεχωριστά check-in desks και χώροι αναμονής, ευρύχωρα καθίσματα στη μπροστινή θέση του αεροσκάφους, τα οποία μετατρέπονται με τηλεχειριστήριο και σε κρεβάτι (σε πτήσεις μακρινών αποστάσεων), συνεχή εξυπηρέτηση εκ μέρους των αεροσυνοδών και πλούσια μενού.
    Υποχρεούμαι πριν ταξιδέψω να επιβεβαιώσω την ώρα αναχώρησης της πτήσης;

    Σε γενικές γραμμές δεν είστε υποχρεωμένοι να επιβεβαιώσετε την ώρα αναχώρησης της πτήσης σας. Σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, απεργιών ή άλλων έκτακτων συνθηκών το www.petas.gr θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για έγκαιρη ενημέρωση μέσω αναρτήσεων/ενημερώσεων για τυχόν ακυρώσεις ή καθυστερήσεις πτήσεων. Συνιστούμε πάντως για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας να επικοινωνείτε εγκαίρως με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή να στέλνετε e-mail στο air@petas.gr για την τελική επιβεβαίωση των ωρών της πτήσης σας.

    Τι κάνω σε περίπτωση που υπάρξει ακύρωση/τροποποίηση στο δρομολόγιο από την αεροπορική εταιρεία;

    Κάποιες φορές για λόγους ανωτέρας βίας ή μη, η αεροπορική εταιρεία προβαίνει σε αλλαγή του προγραμματισμένου της δρομολογίου. Το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr θα καταβάλλει σε τέτοιες περιπτώσεις κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να σας ειδοποιεί εγκαίρως για την κάθε αλλαγή ή ακύρωση δρομολογίου. Κατόπιν της ενημέρωσης σας έχετε ανάλογα με την περίσταση τη δυνατότητα να επιλέξετε κάποια εναλλακτική αναχώρηση που μας προτείνει ο αερομεταφορέας ή να διεκδικήσετε αποζημίωση για το ταξίδι σας, το οποίο δεν πραγματοποιήθηκε. Σημείωση: Η ευθύνη για την όποια τροποποίηση στα δρομολόγια δε βαραίνει το www.petas.gr αλλά την ίδια την αεροπορική εταιρεία. Επίσης, το petas.gr δεσμεύεται να ειδοποιεί αποκλειστικά γραπτώς (με αποστολή mail) τον επιβάτη για την όποια αλλαγή. Η γραπτή ενημέρωση γίνεται για λόγους ασφαλείας και από πλευράς μας και από πλευράς του εκάστοτε επιβάτη. Μ' αυτό τον τρόπο είμαστε βέβαιοι ότι έχετε λάβει τη σωστή ενημέρωση και ότι δεν έχει προκύψει καμία παρανόηση από ενδεχόμενη προφορική επικοινωνία.

    Έχω κινητικά προβλήματα και χρειάζομαι αναπηρικό καροτσάκι για να μπω στο αεροσκάφος, πρέπει να το δηλώσω εκ των προτέρων και σε ποιο φορέα;

    Σ’ αυτή την περίπτωση καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε απευθείας με το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr τηλεφωνώντας στο 801 11 36200 ή στέλνοντας e-mail στο air@petas.gr, καθ’ ότι ο αερομεταφορέας θα πρέπει να ειδοποιηθεί τουλάχιστον 48 ώρες πριν την πτήση, προκειμένου να εξυπηρετηθείτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

    Πόση ώρα πριν την πτήση πρέπει να βρίσκομαι στο αεροδρόμιο;

    Για πτήσεις εσωτερικού θα πρέπει να είστε στο αεροδρόμιο μιάμιση ώρα πριν την αναχώρηση. Για πτήσεις εξωτερικού θα πρέπει να είστε στο αεροδρόμιο τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν την αναχώρηση (ανάλογα με την πολιτική του κάθε αερομεταφορέα). Σημείωση: Στις περιόδους αιχμής εντοπίζεται ιδιαίτερη καθυστέρηση στα σημεία ελέγχων των χειραποσκευών.

    Βρίσκομαι ήδη στο εξωτερικό και θέλω ν’ αλλάξω την επιστροφή μου: Τι κάνω;

    Για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τα γραφεία του αερομεταφορέα στη χώρα στην οποία βρίσκεστε.

    Είμαι ναυτικός και θέλω να ταξιδέψω αεροπορικώς. Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο χρησιμοποιώντας το online σύστημα;

    Υπάρχει δυνατότητα έκδοσης των λεγόμενων «ναυτικών εισιτηρίων», όμως καθώς τέτοιου είδους εισιτήρια υπόκεινται σε ξεχωριστούς ναύλους με διαφορετικούς τιμολογιακούς κανονισμούς, προκειμένου να εξυπηρετηθείτε, επικοινωνήστε απευθείας τηλεφωνικά με το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr στο 801 11 36200 ή στείλτε e-mail στο air@petas.gr.

    Με ποιους τρόπους γίνεται η πληρωμή των αεροπορικών εισιτηρίων;

    Εφ’ όσον ολοκληρώσετε την ηλεκτρονική σας κράτηση και επιθυμείτε να προβείτε σε έκδοση και αγορά εισιτηρίου, μπορείτε να εξοφλήσετε με τους εξής τρόπους:

    • Με πιστωτική κάρτα την οποία καταχωρείτε στο σύστημα. Το ηλεκτρονικό σύστημα του www.petas.gr κάνει δεκτές τις πιστωτικές κάρτες: VISA, MASTERCARD, AMEX.
    • Με κατάθεση σε έναν εκ των τραπεζικών λογαριασμών εφ’ όσον το επιτρέπει η προθεσμία έκδοσης του εισιτηρίου και εντός των χρονικών ορίων που σας δίνονται από το σύστημα.
    • Alpha Bank:
      ΑΡ. ΛΟΓ/ΣΜΟΥ: 127 00 2320 001832
    • Εθνική Τράπεζα:
      ΑΡ. ΛΟΓ/ΣΜΟΥ: 702 4845 13 72
    • Τράπεζα Πειραιώς:
      ΑΡ. ΛΟΓ/ΣΜΟΥ: 5187-052129-762
    • Eurobank:
      ΑΡ. ΛΟΓ/ΣΜΟΥ: 0026.0010.42.0200726721
    • Εθνική Τράπεζα Κύπρου:
      ΑΡ. ΛΟΓ/ΣΜΟΥ: 549795614-4

    Εφ’ όσον πραγματοποιήσετε τηλεφωνική κράτηση επικοινωνώντας με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200 ή στέλνοντας e-mail στο air@petas.gr, μπορείτε να εξοφλήσετε με τους εξής τρόπους:

    • Με πιστωτική κάρτα. Το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr κάνει δεκτές τις πιστωτικές κάρτες: VISA, MASTERCARD, AMEX.
    • Με κατάθεση σε έναν εκ των παραπάνω τραπεζικών λογαριασμών εφ’ όσον το επιτρέπει η προθεσμία έκδοσης του εισιτηρίου και εντός των χρονικών ορίων που σας δίνονται από το τμήμα κρατήσεων του www.petas.gr.
    • Με μετρητά ή πιστωτική κάρτα κατόπιν επίσκεψης στα γραφεία του www.petas.gr
    • Σημείωση: Σε περίπτωση κατάθεσης από το εξωτερικό τυχόν εμβαστικά έξοδα βαρύνουν αποκλειστικά τον επιβάτη και όχι το petas.gr
    Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για λογαριασμό άλλου παρέχοντας τη δική μου πιστωτική κάρτα;

    Υπάρχει η δυνατότητα να εκδώσετε εισιτήριο εκ μέρους έτερου επιβάτη καταχωρώντας τα στοιχεία της δικής σας πιστωτικής κάρτας για τη χρέωση του συγκεκριμένου εισιτηρίου/ταξιδιωτικής υπηρεσίας. Σ' αυτές τις περιπτώσεις για λόγους ασφαλείας το petas.gr ζητά από τον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας να ενημερώνει για την αποδοχή της συναλλαγής ακολουθώντας τις οδηγίες που λαμβάνουμε από τις τράπεζες με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Παραδείγματος χάριν η αποδοχή ενδέχεται να γίνει τηλεφωνικά αφού επικοινωνήσει το αρμόδιο τμήμα της τράπεζας απευθείας με τον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας ή το αντίστροφο (να ζητήσει δηλαδή το γραφείο μας από τον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας να καλέσει την τράπεζα του προκειμένου να επιβεβαιώσει την αποδοχή της αγοράς). Σε περίπτωση που ο κάτοχος της πιστωτικής κάρτας αρνηθεί να συνεργαστεί με το γραφείο μας, τότε η συναλλαγή και το εισιτήριο ακυρώνονται.

    Μπορώ να καταχωρήσω τον αριθμό της πιστωτικής μου κάρτας με ασφάλεια στο site του www.petas.gr;

    Το www.petas.gr παρέχει ένα ολοκληρωμένο από τεχνολογικής άποψης και προστατευμένο περιβάλλον, όπου μπορείτε να καταχωρήσετε την πιστωτική σας κάρτα με απόλυτη ασφάλεια. Τα προσωπικά σας δεδομένα και ο αριθμός της πιστωτικής σας κάρτας φτάνουν στο server μας κρυπτογραφημένα μέσω της άρτιας τεχνολογικής μεθόδου Secure Socket Layer (SSL). Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στις συναλλαγές σας μέσω του site μας χρησιμοποιούμε και ένα firewall, το οποίο θωρακίζει το server από οποιαδήποτε μη εγκεκριμένη πρόσβαση.

    Υπάρχει πιθανότητα να μου ζητηθούν παραπάνω στοιχεία από αυτά που έχω ήδη καταχωρήσει στο σύστημα για έκδοση και πληρωμή εισιτηρίου;

    Συνήθως αυτό δε συμβαίνει εκτός κάποιων εξαιρέσεων για τη δική σας ασφάλεια πάντα. Όταν ο κάτοχος της πιστωτικής κάρτας δεν είναι αυτός που ταξιδεύει ή όταν το σύστημα ασφαλείας που διαθέτει το www.petas.gr εμφανίσει κάποια ένδειξη για συναλλαγή στα όρια της επικινδυνότητας, τότε κατόπιν επικοινωνίας μας με τον κάτοχο της πιστωτικής κάρτας, ζητάμε να μας αποσταλεί με φαξ η φωτοτυπία της πιστωτικής κάρτας που χρησιμοποιήθηκε για τη συναλλαγή, η φωτοτυπία του διαβατηρίου του κατόχου της πιστωτικής κάρτας, καθώς και η ενυπόγραφη αποδοχή εκ μέρους του της συγκεκριμένης συναλλαγής. Σημειωτέον, ότι το petas.gr διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει ένα εισιτήριο εφ' όσον κρίνει, με τα συστήματα που διαθέτει, ότι μια συναλλαγή φέρει στοιχεία, που την καθιστούν ύποπτη και επικίνδυνη από πλευράς ασφάλειας. Βέβαια, σ' αυτή την περίπτωση το ποσό που δεσμεύεται κατά την εν λόγω συναλλαγή, επιστρέφεται και ο επιβάτης ενημερώνεται γραπτώς (με mail) για την ακύρωση της κράτησης του. Του δίνεται έτσι η δυνατότητα να επικοινωνήσει με το γραφείο μας, προκειμένου να διαλευκανθεί η περίπτωση του και να πραγματοποιήσει εκ νέου μια κράτηση εφ' όσον το επιθυμεί.

    Πότε γίνεται η χρέωση της πιστωτικής μου κάρτας;

    Η χρέωση γίνεται άμεσα από τη στιγμή που εισάγετε την πιστωτική σας κάρτα στο σύστημα για την αγορά εισιτηρίου.

    Μπορώ να κάνω τηλεφωνική κράτηση και αν ναι, επιβαρύνομαι με έξτρα χρέωση;

    Υπάρχει η δυνατότητα τηλεφωνικής κράτησης. Μπορείτε να επικοινωνείτε με το τμήμα κρατήσεων μας στο 801 11 36200. Η χρέωση για τηλεφωνική κράτηση είναι 5 ευρώ ανά άτομο πλέον των τιμών που αναφέρονται στην ιστοσελίδα μας. Σημείωση: Η έξτρα χρέωση για τηλεφωνική εξυπηρέτηση δεν ισχύει σε ειδικές περιπτώσεις όπως κράτηση εισιτηρίων για βρέφη, ασυνόδευτα παιδιά, ναυτικούς και γενικά όπου δεν είναι δυνατή η απευθείας κράτηση από το σύστημα.

    Αποζημιώνομαι με μέρος ή το σύνολο του ποσού που κατέβαλα για εισιτήριο που δεν χρησιμοποιήθηκε;

    Η τυχόν επιστροφή του συνόλου ή μέρους ενός εισιτηρίου που δε χρησιμοποιήθηκε εξαρτάται από τον τύπο του ναύλου και την πολιτική της αεροπορικής εταιρείας. Στους ιδιαίτερα οικονομικούς ναύλους επιστρέφεται πολλές φορές μέρος των φόρων αεροδρομίου. Επομένως σε περίπτωση που δε χρησιμοποιήσατε το εισιτήριο σας, στέλνετε e-mail στο τμήμα κρατήσεων μας air@petas.gr. ή φαξ στο 210 9469269, προκειμένου να ενημερωθείτε σχετικά με τους όρους που ισχύουν για το εισιτήριο σας. Σημειωτέον, ότι οι όροι του εκάστοτε ναύλου, τι προβλέπεται δηλαδή σε περίπτωση αλλαγών, ακυρώσεων και "non show" είναι στη διάθεση του επιβάτη προς ενημέρωση του καθ' όλα τα στάδια κράτησης ενός εισιτηρίου μέσα από το petas.gr (πατώντας με τον κέρσορα στη χρώματος φούξια ένδειξη "όροι ναύλου" έχετε τη δυνατότητα να πληροφορηθείτε αναλυτικά). Γι' αυτή την παροχή υπηρεσίας, την αποζημίωση δηλαδή για εισιτήριο που δε χρησιμοποιήθηκε, το www.petas.gr χρεώνει αντίτιμο της τάξεως των 10€ (ανά εισιτήριο).

    Μπορείτε να εκδώσετε τιμολόγιο για παρεχόμενες υπηρεσίες;

    Βεβαίως και μπορούμε να σας στείλουμε τιμολόγιο. Στο τελευταίο βήμα, κάνετε την ανάλογη επιλογή και εισάγετε τα στοιχεία της εταιρείας στην οποία θα κοπεί το τιμολόγιο.

    Έχω τη δυνατότητα προεπιλογής συγκεκριμένης θέσης στο αεροσκάφος;

    Μπορείτε να κάνετε web check-in 24 ή 48 ώρες πριν την αναχώρηση της πτήσης (αναλόγως με την πολιτική του κάθε αερομεταφορέα). Κάποιες αεροπορικές εταιρείας μάλιστα ορίζουν ως υποχρεωτική διαδικασία το web check in όταν πρόκειται για αναχωρήσεις από κεντρικά αεροδρόμια, όπως αυτό της Αθήνας. Επίσης, ενδέχεται το web check-in να επιτρέπεται μόνο στους επιβάτες που μεταφέρουν χειραποσκευές. Το web check in πραγματοποιείται από την ιστοσελίδα του αερομεταφορέα με τον κωδικό κράτησης ή τον αριθμό εισιτηρίου. Για τη δική σας διευκόλυνση το petas.gr στην κατηγορία web check in (στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας) σας συνδέει αυτόματα με την ιστοσελίδα του εκάστοτε αερομεταφορέα για την καταχώρηση των στοιχείων σας και την ολοκλήρωση της διαδικασίας web check in.

    Γνωρίζω ότι πλέον ως Έλληνας υπήκοος δε χρειάζομαι visa για να ταξιδέψω στην Αμερική, πρέπει όμως να έχω κάποιο άλλο έγγραφο εκτός του διαβατηρίου μου;

    Θα πρέπει να συμπληρώσετε και να υποβάλλετε την Αίτηση Ηλεκτρονικής Εξουσιοδότησης Ταξιδίων (ESTA). Η αίτηση αυτή αφορά μόνο σε επιβάτες που ταξιδεύουν προς Αμερική για τουριστικούς ή επαγγελματικούς λόγους με σκοπό παραμονής ως και 90 μέρες. Η αίτηση ESTA υποβάλλεται από τον άμεσα ενδιαφερόμενο ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της αμερικανικής Υπηρεσίας Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων. Το κόστος της αίτησης είναι $14, εκ των οποίων τα $10 καταβάλλονται μόνο εφ' όσον η αίτηση εγκριθεί. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα.

    Σημείωση: Προκειμένου να πραγματοποιήσετε online έκδοση εισιτηρίου για Αμερική, θα πρέπει να συμπληρώσετε επιπρόσθετα πεδία με τις εξής πληροφορίες: Ημερομηνία γέννησης, εθνικότητα, αριθμός διαβατηρίου, χώρα έκδοσης και ημερομηνία λήξης αυτού. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στον τρόπο γραφής και συμπλήρωσης του ονόματος και επιθέτου σας στα αντίστοιχα πεδία. Το ονοματεπώνυμο θα πρέπει ν' αναγράφεται ακριβώς όπως στο διαβατήριο, διαφορετικά δε θα σας επιτραπεί η επιβίβαση στο αεροσκάφος.

    Σε περίπτωση που δεν εισάγετε τα στοιχεία αυτά, η κράτηση δεν ολοκληρώνεται. Σε περίπτωση που τα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει, δε συμπίπτουν με αυτά του διαβατηρίου σας δε θα σας επιτραπεί να ταξιδέψετε.

    Τι είναι το πρόγραμμα τακτικών επιβατών (FFP) και πώς μπορώ, αν το θελήσω, να γίνω μέλος;

    Το Frequent Flyers Program είναι μία υπηρεσία της αεροπορικής εταιρείας ή της συμμαχίας αερομεταφορέων (Star Alliance, One World, Sky Team) προς τα μέλη της, δηλαδή τους τακτικούς επιβάτες με παροχή ειδικών προνομίων. Επικοινωνείτε απευθείας με το τμήμα εξυπηρέτησης του εκάστοτε αερομεταφορέα, προκειμένου να ενημερωθείτε για τους ειδικούς όρους και τον τρόπο, με τον οποίο γίνεστε μέλος. Κατά τη διαδικασία της online κράτησης μέσα από το petas.gr διατίθεται συγκεκριμένο πεδίο για τη συμπλήρωση του αριθμού της κάρτας μιλίων, όσον αφορά στον κάθε αερομεταφορέα, ώστε να ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα του και να καταχωρούνται αντίστοιχα τα μίλια σας. Συνιστούμε παρόλα αυτά να ελέγχετε ότι έχουν καταχωρηθεί τα μίλια σας και κατά τη διαδικασία του check in απευθείας με τον αντιπρόσωπο της αεροπορικής εταιρείας.