Συχνές Ερωτήσεις > Κρατήσεις εισιτηρίων

1. Πως προχωράω σε κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων;
 

Στο πρώτο βήμα (αναζήτηση πτήσης) εισάγετε τα κριτήρια αναζήτησης, δηλαδή πόλη αναχώρησης, προορισμό, ημερομηνίες ταξιδιού και αριθμό επιβατών. Σε αυτό το βήμα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε ταξίδι απλής διαδρομής ή μετ’ επιστροφής. Στο δεύτερο βήμα (διαθεσιμότητα) θα εμφανιστούν όλες οι πτήσεις ή και συνδυασμοί πτήσεων με πρώτη αυτή που είναι πιο οικονομική. Παράλληλα βλέπετε και από ποιες εταιρείες πραγματοποιείται η εκάστοτε πτήση. Πατώντας με τον κέρσορα τις "λεπτομέρειες" έχετε αυτόματα πρόσβαση στα πλήρη στοιχεία της πτήσης και του χρόνου παραμονής στον ενδιάμεσο σταθμό, εφ' όσον η πτήση είναι με ανταπόκριση. Μαρκάρετε τα δρομολόγια που σας εξυπηρετούν, επιλέγετε το πεδίο "κάντε κράτηση" και προχωράτε στο τρίτο βήμα (στοιχεία επιβάτη). Εισάγετε τα στοιχεία σας στο κάθε πεδίο (όπου υπάρχει φούξια αστερίσκος η συμπλήρωση είναι υποχρεωτική). Σ' αυτό το βήμα έχετε τη δυνατότητα πιέζοντας με τον κέρσορα τους όρους ναύλου (τονισμένο σε φούξια χρώμα, δίπλα στο εκάστοτε δρομολόγιο), να πληροφορηθείτε σχετικά με την πολιτική αλλαγών & ακυρώσεων της πτήσης καθώς και τα πρόστιμα, που επιβάλλονται από τον κάθε αερομεταφορέα. Η πληροφορία αυτή μεταδίδεται από το petas.gr στο χρήστη, όπως ακριβώς λαμβάνεται αυτόματα από τον αερομεταφορέα. Στο τέταρτο βήμα (επιλογές) έχετε την ευκαιρία να επιλέξετε ταξιδιωτική ασφάλεια εφ' όσον το επιθυμείτε. Οι όροι του κάθε ταξιδιωτικού συμβολαίου, καθώς και οι κανονισμοί που το διέπουν διατίθενται online πατώντας τον κέρσορα στον τίτλο της κάθε ασφάλειας (χρώματος φούξια). Μετά το βήμα της πληρωμής, όπου επιλέγετε το πεδίο που σας εξυπηρετεί για τον τρόπο της εξόφλησης, φτάνετε στο τελευταίο στάδιο της επιβεβαίωσης όσον αφορά στην έκδοση του/των εισιτηρίων σας. Κατόπιν της ολοκλήρωσης όλων των βημάτων λαμβάνετε άμεσα e-mail με την επιβεβαίωση της κράτησης και με χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι σας. Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε την οποιαδήποτε δυσκολία, ή απλά επιθυμείτε να κάνετε την κράτηση σας τηλεφωνικά, μπορείτε να καλέσετε το τμήμα κρατήσεων στο 801 11 36200 ή να στείλετε e-mail στο air@petas.gr. Σημειωτέον, ότι για τις τηλεφωνικές κρατήσεις υπάρχει έξτρα επιβάρυνση 5€ ανά επιβάτη.

2. Τι σημαίνει η επιλογή +/-3 μέρες;
 
3. Ποιος είναι ο ανώτατος αριθμός επιβατών σε μία κράτηση;
 
4. Τι χρονικά περιθώρια έχω για κράτηση πριν την πτήση;
 
5. Διάλεξα θέση σε συγκεκριμένη πτήση όμως το σύστημα δε μου δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσω σε επιβεβαίωση κράτησης & έκδοσης εισιτηρίου με την ένδειξη ότι "η τιμή άλλαξε", εμφανίζοντας μου ακριβότερο κόστος εισιτηρίου ή και καθόλου διαθεσιμότητα.
 
6. Πώς ξέρω ότι η κράτηση μου ολοκληρώθηκε επιτυχώς;
 
7. Ολοκλήρωσα όλα τα στάδια της κράτησης αλλά δεν έλαβα e-mail με τη σχετική επιβεβαίωση
 
8. Έλαβα το e-mail με τη σχετική επιβεβαίωση αλλά βρήκα κάποια λάθη, τι γίνεται σ’ αυτή την περίπτωση;
 
9. Μέχρι ποια ηλικία ένας επιβάτης εμπίπτει στην κατηγορίας βρέφους και παιδιού αντίστοιχα;
 
10. Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για ασυνόδευτο παιδί;
 
11. Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για βρέφος ηλεκτρονικά;
 
12. Καταχώρησα λάθος το όνομα μου στο εισιτήριο και το συνειδητοποίησα, αφού ολοκλήρωσα την κράτηση. Μπορώ να το διορθώσω;
 
13. Πώς καταχωρώ το όνομα μου στο αντίστοιχο πεδίο για την κράτηση και έκδοση αεροπορικού εισιτηρίου;
 
14. Έχω τη δυνατότητα να κάνω αλλαγές στην κράτηση μου κι αν ναι, με ποιον τρόπο; Υπάρχει η δυνατότητα ν' αλλάξω την κράτηση μου ανά πάσα στιγμή;
 
15. Ποιες είναι οι τυχόν χρεώσεις που προκύπτουν από αλλαγές/ακυρώσεις;
 
16. Έχω ολοκληρώσει όλα τα βήματα κράτησης και έχω φτάσει στην τελική σελίδα, όπου αναφέρεται ο κωδικός κράτησης και ο αριθμός εισιτηρίου μου. Έχω επίσης λάβει και το σχετικό mail επιβεβαίωσης από το petas.gr. Δεν αναφέρεται όμως πουθενά το πότε θα παραλάβω τα εισιτήρια μου και με ποιο τρόπο.
 
17. Ποια είναι τα έγγραφα που υποχρεούμαι να έχω μαζί μου όταν πρόκειται να πετάξω;
 
18. Τα παιδιά χρειάζονται ταξιδιωτικά έγγραφα;
 
19. Ποια είναι τα επιτρεπόμενα όρια αποσκευών και/ή χειραποσκευών που μπορώ να μεταφέρω στην πτήση;
 
20. Μπορώ να μεταφέρω ειδικό εξοπλισμό;
 
21. Μπορώ να μεταφέρω στην χειραποσκευή μου καλλυντικά, υγρά για τους φακούς επαφής μου και φάρμακα;
 
22. Μπορώ να πάρω μαζί μου στο αεροσκάφος φορητό H/Y;
 
23. Μπορώ να πάρω μαζί μου στο αεροσκάφος ηλεκτρικές & ηλεκτρονικές συσκευές;
 
24. Μπορώ να μεταφέρω στο αεροσκάφος το κατοικίδιο μου;
 
25. Πως διαχωρίζονται οι κατηγορίες θέσεων σε ένα αεροπλάνο;
 
26. Υποχρεούμαι πριν ταξιδέψω να επιβεβαιώσω την ώρα αναχώρησης της πτήσης;
 
27. Τι κάνω σε περίπτωση που υπάρξει ακύρωση/τροποποίηση στο δρομολόγιο από την αεροπορική εταιρεία;
 
28. Έχω κινητικά προβλήματα και χρειάζομαι αναπηρικό καροτσάκι για να μπω στο αεροσκάφος, πρέπει να το δηλώσω εκ των προτέρων και σε ποιο φορέα;
 
29. Πόση ώρα πριν την πτήση πρέπει να βρίσκομαι στο αεροδρόμιο;
 
30. Βρίσκομαι ήδη στο εξωτερικό και θέλω ν’ αλλάξω την επιστροφή μου: Τι κάνω;
 
31. Είμαι ναυτικός και θέλω να ταξιδέψω αεροπορικώς. Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο χρησιμοποιώντας το online σύστημα;
 
32. Με ποιους τρόπους γίνεται η πληρωμή των αεροπορικών εισιτηρίων;
 
33. Μπορώ να εκδώσω εισιτήριο για λογαριασμό άλλου παρέχοντας τη δική μου πιστωτική κάρτα;
 
34. Μπορώ να καταχωρήσω τον αριθμό της πιστωτικής μου κάρτας με ασφάλεια στο site του www.petas.gr;
 
35. Υπάρχει πιθανότητα να μου ζητηθούν παραπάνω στοιχεία από αυτά που έχω ήδη καταχωρήσει στο σύστημα για έκδοση και πληρωμή εισιτηρίου;
 
36. Πότε γίνεται η χρέωση της πιστωτικής μου κάρτας;
 
37. Μπορώ να κάνω τηλεφωνική κράτηση και αν ναι, επιβαρύνομαι με έξτρα χρέωση;
 
38. Αποζημιώνομαι με μέρος ή το σύνολο του ποσού που κατέβαλα για εισιτήριο που δεν χρησιμοποιήθηκε;
 
39. Μπορείτε να εκδώσετε τιμολόγιο για παρεχόμενες υπηρεσίες;
 
40. Έχω τη δυνατότητα προεπιλογής συγκεκριμένης θέσης στο αεροσκάφος;
 
41. Γνωρίζω ότι πλέον ως Έλληνας υπήκοος δε χρειάζομαι visa για να ταξιδέψω στην Αμερική, πρέπει όμως να έχω κάποιο άλλο έγγραφο εκτός του διαβατηρίου μου;
 
42. Τι είναι το πρόγραμμα τακτικών επιβατών (FFP) και πώς μπορώ, αν το θελήσω, να γίνω μέλος;